LC Waikiki’den değerli karar: Maliyet artışlarından evvel üretilen stoklardaki eserlere artırım yok LC Waikiki, son devirlerde yaşanan çok maliyet artışlarıyla üretilmiş 2022 yeni dönem eserleri, Şubat-Mart ayları prestijiyle raflarda yerini alıncaya kadar, stoğundaki on milyonlarca esere fiyat artışı yapmayacağını deklare etti. Pamuk, iplik, kumaş, boya ve güç üzere girdi maliyetlerindeki 3 katı aşan artışların tüm kesimleri zorladığı bu vakitte LC Waikiki yetkilileri, ‘’Neredeyse her şeyin fiyatının arttığı bugünlerde, müşterilerimizin giysi bütçelerine dayanak olmayı amaçlıyoruz.’’ dedi.
Dokumacılık ve Hazır Giysi Dalındaki Girdi Maliyetlerinde 3 Katı Aşan Artışlar Yaşanıyor
Aldıkları kararla ilgili açıklamalarda bulunan LC Waikiki İdare Heyeti Lideri Vahap Küçük “Hammadde ve güç fiyatları şu anda tüm dünyada büyük bir sorun iken, konfeksiyon ve ihracatçı birliklerimizin de kamuoyuyla paylaştıkları üzere, bu mevzu ülkemizde fazlaca daha büyük bir sorun haline geldi. Dokuma üretiminde kullanılan ana hammadde ve temel üretim maliyetlerine baktığımızda; geçen yılın birebir devrine nazaran kumaşta 3 katı aşan, öbür girdilerde ise ortalamada 2 kata varan oranlarda fiyat artışları görüyoruz.” dedi.
Vahap Küçük “2022 ilkbahar-yaz dönemi üretimlerine başladığımız bugünlerde, girdi maliyetlerimizdeki bu artış sonucunda, eser tedarik maliyetlerimizde de geçen yıla göre 2,5 kata varan artışlar yaşanıyor. Geçen yaz döneminde 19 TL’ye ürettiğimiz bir çocuk sweatshirt’ü için 63 TL, geçen yıl 27 TL’ye ürettiğimiz bir çocuk pantolonu için ise 81 TL üretici fiyat teklifleri ile karşılaşabiliyoruz.” diye konuştu.
Vakit zaman toplumsal medyada çıkan ”LC Waikiki fiyat artırıyor” tenkitlerine de karşılık veren Vahap Küçük, ‘’Biz marka olarak fiyat artışlarını, dönem sonunda indirimlerle bitiremediğimiz eserleri bir yıl daha sonraya devrettiğimiz durumda yapıyoruz, bu eserleri yeni dönem emsal fiyat düzeyine çıkarıyoruz. Bunun haricinde dönem ortasında yaptığımız kısa müddetli indirim kampanyaları bitmiş olduğinde, eseri eski fiyatına geri çekiyoruz. Bir de dönem ortasında stoğu azalan eserler için, yeni maliyetlerle yeni üretim yaptırıp bu eserleri rafa çıkardığımızda, doğal olarak birebir barkodla 2 fiyat olamayacağından, eski stoğun fiyatını yeni fiyatlarla eşitliyoruz. Müşterilerimizin toplumsal medyada gündeme getirdiği fiyat artışı yapılan modeller de bu kapsama giren modellerdir.
2009 yılında başlatmış olduğumız yurt dışına açılım kararı, bugün ciromuzun yaklaşık %50’si yurtharicinden geliyor. bu vakitte artan maliyetler ve önümüzdeki dönem oluşacak yüksek satış fiyatları ötürüsıyla, Türkiye satış bütçemizi küçülterek, ihracata daha fazla odaklanmayı planlıyoruz. Buna karşın, Türkiye’deki iplik ve kumaş meblağlarının dolar bazında Uzak Doğu ülkelerindeki fiyatlardan %20-40 arası daha kıymetli olması da, bizim yurt dışı pazarlarda milletlerarası ve yerel markalarla rekabet etmemizi önemli biçimde zorlaştıracaktır.” diyerek gelecek öngörüsünü paylaştı.
DIR (Dahilide Sürece Rejimi) mevzuatı kapsamında Uzak Doğudan uygun fiyatlı iplik ve kumaşı Türkiye’ye gümrüksüz getirip, yurt ortasında konfeksiyon üretimini yapıp, yurt dışına ihraç edilmesi konusunda da bilgi veren Vahap Küçük; ‘’Dahilide Sürece Rejimini (DIR) denedik, lakin dağıtım merkezi Türkiye’de olan, yüzlerce farklı üreticiyle fasona dayalı üretim yaptıran ve yurtharicinde onlarca ülkeye, farklı vakit içinderda gönderim yapan bizim üzere markalar için uygulanabilir olmadığını test ederek gördük. Yıl bazında milyar dolara varan ihracatımızın içerisinde birkaç test modeli üretimi haricinde DIR mevzuatından yararlanamadık’’ dedi.
Dokumacılık ve Hazır Giysi Dalındaki Girdi Maliyetlerinde 3 Katı Aşan Artışlar Yaşanıyor
Aldıkları kararla ilgili açıklamalarda bulunan LC Waikiki İdare Heyeti Lideri Vahap Küçük “Hammadde ve güç fiyatları şu anda tüm dünyada büyük bir sorun iken, konfeksiyon ve ihracatçı birliklerimizin de kamuoyuyla paylaştıkları üzere, bu mevzu ülkemizde fazlaca daha büyük bir sorun haline geldi. Dokuma üretiminde kullanılan ana hammadde ve temel üretim maliyetlerine baktığımızda; geçen yılın birebir devrine nazaran kumaşta 3 katı aşan, öbür girdilerde ise ortalamada 2 kata varan oranlarda fiyat artışları görüyoruz.” dedi.
Vahap Küçük “2022 ilkbahar-yaz dönemi üretimlerine başladığımız bugünlerde, girdi maliyetlerimizdeki bu artış sonucunda, eser tedarik maliyetlerimizde de geçen yıla göre 2,5 kata varan artışlar yaşanıyor. Geçen yaz döneminde 19 TL’ye ürettiğimiz bir çocuk sweatshirt’ü için 63 TL, geçen yıl 27 TL’ye ürettiğimiz bir çocuk pantolonu için ise 81 TL üretici fiyat teklifleri ile karşılaşabiliyoruz.” diye konuştu.
Vakit zaman toplumsal medyada çıkan ”LC Waikiki fiyat artırıyor” tenkitlerine de karşılık veren Vahap Küçük, ‘’Biz marka olarak fiyat artışlarını, dönem sonunda indirimlerle bitiremediğimiz eserleri bir yıl daha sonraya devrettiğimiz durumda yapıyoruz, bu eserleri yeni dönem emsal fiyat düzeyine çıkarıyoruz. Bunun haricinde dönem ortasında yaptığımız kısa müddetli indirim kampanyaları bitmiş olduğinde, eseri eski fiyatına geri çekiyoruz. Bir de dönem ortasında stoğu azalan eserler için, yeni maliyetlerle yeni üretim yaptırıp bu eserleri rafa çıkardığımızda, doğal olarak birebir barkodla 2 fiyat olamayacağından, eski stoğun fiyatını yeni fiyatlarla eşitliyoruz. Müşterilerimizin toplumsal medyada gündeme getirdiği fiyat artışı yapılan modeller de bu kapsama giren modellerdir.
2009 yılında başlatmış olduğumız yurt dışına açılım kararı, bugün ciromuzun yaklaşık %50’si yurtharicinden geliyor. bu vakitte artan maliyetler ve önümüzdeki dönem oluşacak yüksek satış fiyatları ötürüsıyla, Türkiye satış bütçemizi küçülterek, ihracata daha fazla odaklanmayı planlıyoruz. Buna karşın, Türkiye’deki iplik ve kumaş meblağlarının dolar bazında Uzak Doğu ülkelerindeki fiyatlardan %20-40 arası daha kıymetli olması da, bizim yurt dışı pazarlarda milletlerarası ve yerel markalarla rekabet etmemizi önemli biçimde zorlaştıracaktır.” diyerek gelecek öngörüsünü paylaştı.
DIR (Dahilide Sürece Rejimi) mevzuatı kapsamında Uzak Doğudan uygun fiyatlı iplik ve kumaşı Türkiye’ye gümrüksüz getirip, yurt ortasında konfeksiyon üretimini yapıp, yurt dışına ihraç edilmesi konusunda da bilgi veren Vahap Küçük; ‘’Dahilide Sürece Rejimini (DIR) denedik, lakin dağıtım merkezi Türkiye’de olan, yüzlerce farklı üreticiyle fasona dayalı üretim yaptıran ve yurtharicinde onlarca ülkeye, farklı vakit içinderda gönderim yapan bizim üzere markalar için uygulanabilir olmadığını test ederek gördük. Yıl bazında milyar dolara varan ihracatımızın içerisinde birkaç test modeli üretimi haricinde DIR mevzuatından yararlanamadık’’ dedi.